March 30, 2017

De Nederlandse bloemist heeft 2016 goed afgesloten. Werd 2015 afgesloten met een omzetstijging 3,6%, in 2016 kan er een omzetgroei van 4,2% worden genoteerd. Dit blijkt uit cijfers van Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW), de brancheorganisatie voor bloemisten in Nederland. Daarbij zijn bloemisten in staat geweest om hun sterke marktpositie in 2016 te behouden (marktaandeel van 51%). Consumenten komen graag weer naar de winkel om zich te laten verleiden. Ook het aantal online bestellingen is groeiende. Per aankoop wordt bovendien meer uitgegeven dan in de jaren ervoor.

Marco Maasse directeur van de VBW: “De Nederlandse bloemist zit weer structureel in d...

March 24, 2017

Op 30 maart a.s. zal de Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW) de jaarcijfers bekend maken met betrekking tot omzetontwikkeling en consumentengedrag in de bloemistenbranche. Ook zal VBW haar visie op de marktontwikkelingen geven. VBW is de brancheorganisatie voor Nederlandse bloemisten en vertegenwoordigt de gezamenlijke belangen van de ruim 3.000 Nederlandse bloemenwinkels en haar 1.300 aangesloten leden in het bijzonder. De Nederlandse bloemisten realiseren een jaarlijkse omzet van 1 miljard euro. Directeur Marco Maasse is beschikbaar voor duiding van en toelichting op de cijfers en de sector.

March 14, 2017

De markt van Dordrecht (zaterdag), de woensdagmarkt van Maastricht en de donderdagmarkt van Amersfoort-Kattenbroek zijn verkozen tot beste markt van Nederland in de respectievelijke categorieën, groot, middelgroot en klein. Een deskundige jury heeft dit besloten. De verkiezing ‘Beste Markt van Nederland 2017' wordt georganiseerd door de branchevereniging van markten, de Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel (CVAH). 

February 21, 2017

De Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen (LVV) heeft Whitelabel PR verkozen als haar PR-bureau.  De LVV is een beroepsvereniging van vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen, integriteit en/of combinaties daarvan. Het werk staat meer dan ooit in de belangstelling en vervult een belangrijke maatschappelijke behoefte. Dat vraagt van de LVV dat zij een stevige gesprekspartner is voor overheid, werkgevers- en werknemersorganisaties, politiek en media en natuurlijk met haar mediarelaties. Whitelabel PR ondersteunt daarbij.

Leo ten Brink, voorzitter van de LVV: “De samenwerking met Whitelabel PR is een van de volgende stappen voor ons om de v...

February 1, 2017

In de uitzending van Nieuwsuur van gisteren wordt een onjuist beeld neergezet over de rol van vertrouwenspersonen. Dit n.a.v. onthullingen van sporters over seksueel misbruik in de sport. De vertrouwenspersoon is er om het slachttoffer op te vangen, te begeleiden en te ondersteunen en wel degelijk om mogelijke vervolgstappen te bespreken en daarin te begeleiden. Het vertrouwelijke karakter van deze contacten brengt juist met zich mee dat wat inhoudelijk wordt gemeld niet naar buiten wordt gebracht. Dit staat lijnrecht tegenover het beeld dat wordt opgewekt dat de vertrouwenspersoon bewust zaken in de doofpot stopt.

Leo ten Brink, voorzitter van de LVV,...

September 27, 2016

De Nederlandse bloemist heeft een goed eerste half jaar achter de rug. De omzet is gestegen met 5,4% ten opzichte van 2015. Daarnaast gingen ook de marge en de winst omhoog. Dit blijkt uit cijfers van Vereniging Bloemist Winkeliers (VBW), de brancheorganisatie met ruim 1300 aangesloten bloemisten in Nederland. Na een forse terugval in periode 2008-2012, is er voor het derde jaar op rij sprake van een omzetstijging. VBW ziet de toekomst rooskleurig tegemoet: “Bloemisten die actief ondernemen, heldere keuzes maken voor het segment dat zij willen bedienen en daar hun formule op afstemmen, hebben de mogelijkheid om door te groeien. Kansen zijn er volop. De...

September 19, 2016

​​

De ruim 1400 leden van Dibevo, de belangenbehartiger voor ondernemers in de gehele gezelschapsdierenbranche kunnen voortaan een beroep doen op Whitelabel PR. Dit PR bureau is door brancheorganisatie Dibevo als de specialist geselecteerd waar de leden een beroep kunnen doen bij professionele communicatie en pr-ondersteuning.

Joost de Jongh, voorzitter van Dibevo: “We zien steeds vaker dat individuele leden van ons behoefte hebben aan marketing en PR-ondersteuning. Toen een van onze leden zelf met Whitelabel PR aan kwam zetten zijn we een goed gesprek aangegaan. Na twee succesvolle lezingen zijn wij van mening dat we alle leden in contact willen brengen...

June 20, 2016

De Turnaround Management Association Nederland (TMA Nederland), de beroepsgroep van meer dan 200 ‘specialisten in het redden van bedrijven’ heeft Whitelabel PR verkozen als haar PR-bureau. Whitelabel PR helpt besturen van brancheverenigingen en beroepsgroepen met de positionering. Bedenker van dit initiatief is David Gribnau. “Whitelabel PR ondersteunt ons met alle mediarelaties en geeft vorm aan de positionering van TMA Nederland” aldus Edwin den Boer, voorzitter van TMA Nederland.

David Gribnau: “Ik begrijp waar veel besturen van verenigingen mee kampen. De leden maken heel duidelijk hun afwegingen of ze het komend jaar nog wel lid willen blijven van...

June 14, 2016

TMA Nederland, de beroepsorganisatie voor specialisten in het redden van bedrijven, stimuleert professionals zich te laten certificeren. Inmiddels zijn in Nederland zo’n tien professionals gecertificeerd en doorlopen nog tien anderen de certificering die wordt uitgevoerd door de onafhankelijke European Association for Turnaround Professionals (EACTP). Dit in navolging van de USA en Azië. Wereldwijd zijn zo’n 600 professionals gecertificeerd, waarvan bijna zeventig in Europese landen. Certificering van bedrijvendokters is nodig om de wildgroei van zelfbenoemde, ondeskundige adviseurs tegen te gaan. Leden van TMA Nederland zijn al professionals die zich...

June 13, 2016

VBW (Vereniging Bloemist Winkeliers) de brancheorganisatie voor bloemisten in Nederland heeft Whitelabel PR  verkozen als haar PR-bureau.  Whitelabel PR gaat VBW ondersteunen met haar mediarelaties en het naar buiten brengen van de economische relevantie van de branche en de rol en toegevoegde waarde van de bloemist.

David Gribnau, bedenker en oprichter van Whitelabel PR: “VBW is de vertegenwoordiger van ruim 1300 bloemisten en vertegenwoordigt ruim 60% van de omzet en de werkgelegenheid in de branche. Dan hebben we het dus over een aanzienlijk bedrag als je weet dat de bloemisten in Nederland een omzet van ruim 1 miljard euro genereren. VBW heeft...

Please reload