Zoeken
  • David Gribnau

Cadeaukaarten leuk om te geven én om te krijgen


“Leuk om te geven” is met afstand de belangrijkste reden om een cadeaukaart of belevenisbox aan te schaffen, zo blijkt uit het nieuwste GfK cadeaukaart onderzoek. Ook het feit dat een cadeaukaart makkelijk is aan te schaffen speelt een rol bij de keuze voor aankoop van een cadeaukaart of belevenisbox. Belangrijke momenten voor het geven van een cadeaukaart zijn vooral verjaardagen, maar ook Kerst en Sinterklaas.

Het onderzoek laat tevens zien dat 95% van de ontvangers het krijgen van een cadeaukaart als leuk tot heel leuk ervaart. Van de groep die de afgelopen 3 maanden een cadeaukaart heeft ontvangen, had 32% de ontvangen cadeaukaart op het verlanglijstje staan.

“Dat de cadeaukaart zo populair is wisten we natuurlijk wel, maar dat dit bevestigd wordt in het onderzoek is natuurlijk erg mooi”, aldus Martin de Wilde, voorzitter van de Branchevereniging Cadeaukaarten Nederland (BVCNL). “De markt van cadeaukaarten en belevenisboxen is de afgelopen jaren enorm gegroeid, zowel in het aantal uitgevende partijen als in omzet. Dit is dan ook de reden dat wij onlangs de branchevereniging hebben opgericht. Wij willen de markt verder professionaliseren en partijen stimuleren om hun product continu te verbeteren”.

Het onderzoek laat tevens zien dat bezitters van een cadeaukaart veel vertrouwen hebben in het feit dat zij de cadeaukaart kunnen inleveren, slechts 4% is bang dat dit om uiteenlopende redenen uiteindelijk niet kan.

#Persbericht

0 keer bekeken